Villeiðandi samanbering millum el-bilar og diesel bilar
Afturvendandi eru ymiskar samanberingar at síggja millum el-bilar og diesel bilar. Tað vanliga er, at mett verður um co2 útlát og dálking og mangan er talan um ivasama próvførslu. Eg sá hesa myndina á facebook og tað stakst upp á meg at kanna eitt sindur nærri, hvat hetta snúði seg um.
Jaguar I-Pace Volvo XC60 85 |
Rætt skal vera rætt, við óvanliga lága dieselprísinum, sum er í Føroyum í løtuni, nevniliga 6.46 kr. pr litur, høvdu teir 156 litrarnir, sum dieselbilurin nýtti, eisini verið bíligari Føroyum, nevniliga 1007,76 kr, við øðrum orðum nær lægra prísurin hjá SEV.
Diesel bilurin hevur nógv størri co2 útlát
Sum longu nevnt, er tað co2 útlátið, sum tað er mest upplagt at tosa um, tá ið el-bilar og dieselbilar verða sammettir. Og her er stórur munur, tí at dieselbilurin útletur á ferðini nógv meira co2. Co2 útlátið fyri hvønn litur av diesel, sum verður brent í einum bili, er uml. 2,62 kg*). Og tað, falda við 156 litur, gevur meira enn 400 kg av co2. El-bilurin hevur á sjálvari ferðini einki co2 útlát og er elektrisitetið gjørt við grønari orku, so er einki útlát.
Verður orkan hinvegin gjørd í olju- ella kolelektrisitetverkum, so er sjálvandi talan um co2 útlát, men tó ikki so nógv, sum hjá dieselbilinum, tí at stór kraftverk hava minni spill enn lutfalsliga smáir bilmotorar. Um vit siga at uml. ⅓ av orkuni í londunum, sum koyrt verður í gjøgnum, er grøn, ja so er útlátið ⅓ minni. Og so skal leggjast afturat, at el-bilar lata ikki út tungmetallir og aðra gift, sum er til stóran ampa serliga í býum og tættbygdum øki.
Niðurstøðan má vera í øllum førum vera, at Føroyar hóska seg væl til at hava el-bil. Og jú fleiri grønar orkukeldur, ið koma, jú betur.
*) https://www.fleetnews.co.uk/costs/carbon-footprint-calculator/#:~:text=Vehicle%20CO2%20Emissions%20Footprint%20Calculator&text=Burning%20a%20litre%20of%20diesel,and%20produces%20about%202.39%20kgs. **) https://deepresource.wordpress.com/2012/04/23/energy-related-conversion-factors/
Comments